Trying to forget someone you love is like trying to remember someone you never met.


Och semestern fortsätter...

vilken start man fick på den efterlängtade semestern, precis det jag behövde. Har väl kanske inte riktigt något att tilllägga där, det är som det är, kan inte göra det ogjort även om jag önskar jag kunde vissa stunder.
Nej det är inte rättvist mot Lotta, men det är knappast så att jag har mått topnotch dessa månaderna heller, så jag kan knappast säga något mer om det. Jag ville bara att semestern skulle fortsätta, när min vännina frågade hur jag mådde så svarade jag bara "Bra", varför skulle jag inte må bra? jag visste ju vad som skulle hända, han spenderar lite tid med mig, sen går han tillbaka till henne, på det viset har det ju alltid vart. Knappast nå annorlunda nu.

Veckan fortsätter, jag tänkte inte sätta min fot på hans arbetsplats iallafall, that's for sure. Jag visste ju att Lotta skulle vara där, jag hade kunnat gått dit och visat bilder, (tog bild på S när vi låg hemma i soffan) sms, samtalslistor la la la, fbmeddelandet allt! Men jag äääääääär verkligen inte en sån tjej! Jag tror på karma, "How people treat you is their karma, how you react is yours." Hon vet nog innert inne, sen väljer man själv vad man vill se och vad man inte vill se. Tror inte jag behöver säga något mer om det.
Jag skulle iallafall inte klampa in där och säga något.
Jag fortsätter min semester på de andra klubbarna, det fanns ju annat bra och välja mellan. Även om man var på de andra klubbarna, dansade hade kul med vänner, men det var som att något fattades.. Denna resa va ju egentligen meningen för mig och S. Det kändes konstigt att veta att han var bara några hundra meter bort från mig, fast med en annan. Inte med mig.

"Det är helt sinnessjukt... Hur kan man älska och hata någon så intensivt på samma gång?"


Jag lät tiden bara rinna iväg, jag visste att jag fortfarande skulle vara kvar där när hon lämnade Alanya, så jag bara väntade på det.. Men jag krockade faktiskt in i S en gång innan den dagen.

Nyårsafton
Vi var ute och åt, söp oss superduper fulla allihopa. Hade en superkväll, tills ja.. han dök upp.
 
Vi är inne på ett discotek, dansar och har det bra, så ser jag han.. S kommer in, han såg stressad ut. Han letar efter någon, han tittar sig förvirrad runt om och ser verkligen fundersam ut. Sen fick vi ögonkontakt, då vinkade han dit mig, mitt öppet bland folk. Jag sa bara "Hej", han hälsade tillbaka, så sa han "ge mig din telefon" så svarade jag bara "men snälla vi är inte tillsammans S jag får smsa och ringa vem jag vill" men han insisterade på att få min telefon, så tillslut så gav jag den till han. Då skrev han in sitt egna nummer och ringde sig själv. (Alltså ville han ha mitt nummer (igen), något hade tagit bort det...?) Jag tycker väl inte riktigt att jag gav det självmant, det blev mer våldtaget. men det går bra. Han pussade mig på munnen, mitt bland folk, och sa "jag ringer dig sen" Ja de kunde jag gott och väl tänka mig att han skulle göra.

Det var faktiskt lugnt i några dagar sen, men samma dag jag visste att Lotta skulle åka hem, så terroringde S både mig och min vännina. Det var sinnessjukt, det ringde hela tiden, folk jag umgicks med sa hela tiden det vibrerar någonstans hela tiden va i hela friden är det som låter??? Jag svarade bara jaa de är min telefon. Someone is goin' a bit crazy over here. Jag ignorerade varje samtal. Staaaark tjej! massa pluspoäng till mig!!

(Nutid)
Och återigen, så önskar jag att jag kunde säga att detta var det sista jag hörde från S. För personligen så hade jag mått så mycket bättre utan alla dessa lögner. När jag lämnade Alanya, S, allt annat, så önskar jag ibland att allt som har med Alanya att göra kan stanna kvar där. Men jag får bära med mig allt till Oslo igen, och det är så fruktansvärt jobbigt. Komma tillbaka till "verkligheten" egen lägen, jobbet, vardagen här, vännerna, allt.. Tung börda att bära på när mina ben är för svaga för att ens gå... Det borde vara lättare att gå vidare när man kommer hem till sitt "skal" där man är trygg, där man kan känna sig självsäker och vet allting. Men ärligt talat så känner jag mig fortfarande inte trygg här, S lyckas kontakta mig på nåt vis hela tiden. Jag blockerar han där sen dyker han upp här, jag ber han sluta det får han att vilja försöka ännu mer. När jag lägger ner garden och lyssnar för en minut. Då kommer det tillbaka och biter mig i röven. Då blir jag sviken eller få veta på något annat som trycker ner mig totalt. Och allt detta har hänt sedan jag kom hem 6 januari 20fucking13. Alltså på lite än en vecka.  Är det meningen att jag ska orka mycket mer?

Tar det aldrig slut?
 
Jag blockerade han igår, jag tänkte igår va sista dagen jag pratade med han. Jag tänkte verkligen bryta helt, total brytning. Men ja, idag står jag på jobbet och det durrar som bara den i min telefon.. Meddelanden, samtal. Hur? Det kändes som att mina ben skulle vikas på två. Det kom som en hård klump i magen som inte ville försvinna. Jag fick kramp i hela kroppen. Och inte för att överdriva, men jag kunde inte andas. Jag fick gå iväg en kvart för att få sitta ned. Jag kunde inte tänka klart. Så jag gick ut, jag ringde upp han (idag) och frågade vad som stod på. Han säger det som jag har hört så många gånger, gång på gång på gång, lögn på lögn på lögn. "Jag har lämnat henne, det är bara du och jag nu", Jag kan fortfarande INTE lita på dig S men du förstår inte det. Han förstår inte, han tror att man bara kan knäppa på fingrarna så sitter Emma som en fin liten hundvalp, ivrig och desperat behov av kärlek. Men snälla, inte denna gång,
jag må vara svag men jag är inte helt dum i huvudet.

Jag sa till honom idag att det tar tid innan ett förtroende byggs upp. Det tar inte en dag, en vecka. Det tar månader, kanske år. Frågan är ju, skulle han kunna vänta? skulle han kunna bevisa det? Jag vet inte..

Största frågan är ju vad vill jag? vänta och se, om han kan bevisa, eller så kanske jag blir totalt nedkörd i backen återigen och faller ihop och krossas i små små bitar, och denna gång kommer jag antagligen inte kunna resa mig upp..
 
 


If you're in love, then you are the lucky one,
because most of us are bitter over someone.


Kommentarer
Jenna

Du är en hemsk bitch. Allt du kan göra är att förstöra relationer och ljuga. Du drömmer om saker som aldrig kommer att hända. Jag vet bättre än S Lotte och sig mot mig, han gör skämt om dig. Att du är bara en leksak, och du säkert komma tillbaka. Du är en skam för dig själv och alla dina lögner. Om du tror att S kommer tillbaka och verkligen älskar dig du har fel storslagna. Ingenting är mindre sant. Han tycker det är bara trevligt att använda. Du är hopplös och desperat tjej vad som återstår att lära sig hur den verkliga världen fungerar. Jag säger detta bara för att varna dig. Han kommer aldrig någonsin att älska dig. Hur ofta har du ropar till honom, det hjälper alla ingenting. Jag hoppas att du kommer att vara glad och du kommer att se att endast en skam för dig själv nu. Tror, och du måste inse att du förtjänar något bättre än honom. En söt pojke bor hos dig och du kan enkelt hitta. Du förtjänar någon som kan ge dig vad du behöver.

2013-01-14 @ 05:34:04
Jenna

Haha Emma, du verkar ha trampat någon "stackars" Jenna på tårna!;) hemsk bitch, ah tjena... Det är väl S som är bitchen i det hela... Stå på dig Emma, kommentarer som de där är bara från människor inte kommit lika långt som dig!:) PUSS

2013-01-14 @ 08:17:45
URL: http://annisen2.blogg.se
Anna

Senaste var från mig, fatta inte varför äckel Jenna namnet kom dit!:p Puss vännen!:)

Svar: hahahhaha, du gjorde mig sjukt förvirrad en stund Anna... Ja jag vet inte va de där är för freak men orka b'r'y mig, much. Hon lever i sin lilla fantasivärld där hästar faktiskt är en frukt och tomtar finns på riktigt!:) Vi hörs sen vännen, tack för allt babe<3
emmamolgaard.blogg.se

2013-01-14 @ 08:18:32
URL: http://annisen2.blogg.se
Amy

What a rude persons here. Too bad.
Just saying I love your blogg.
But please I think the best thing you can do is not go with S anymore, he hurted you so many times. I wish you a good life without the problems of S. I know a lot of Turkish guys and in my 30 years I never saw that any of them were true to their girlfriend.
I was this year also in Alanya, but I didn't saw Lotta, I hope she also will know soon that she better off without S.
Greetings, someone you don't know, but I care

Svar: Thanks so much for your comment. I appreciate all the nice comments. I am pleased that you like what you read, and yes I know that most Turkish guys are all the same, but I actually thought I had found a good one, but appearances can be deceiving. Take care of yourself, I hope I hear more from you. Hugs from Oslo!:)
emmamolgaard.blogg.se

2013-01-14 @ 17:11:48
Bea

Tkr du är stark som orkar med allt som har hänt, försök att inte ta åt dig av elaka kommentarer. Kram <3

Svar: Åh tack snälla du. Ja dagarna rullar på åt rätt riktning iallafall. Tack, kram <3
emmamolgaard.blogg.se

2013-01-14 @ 21:38:54
URL: http://nattstad.se/carpediem89
janine

Jag skrev lite om din blogg i vår, ingenting dumt eller så. Men om du inte vill ha det där, så säg gärna till :) Kramar..och ps. ta inte åt dig av såna där dumma kommentarer.

Svar: Kollade igenom men hittade ingenting?:) de får du gärna göra, no problem. Åh nej du de gör jag inte, hehe, de ska finnas människor till allt kära du!;) kram
emmamolgaard.blogg.se

2013-01-15 @ 00:51:38
URL: http://beautifullife.myshowroom.se
Bea

Kom ihåg att vi är betydligt fler som bryr oss om dig och tkr att du gör rätt i att berätta allt som hänt än dom som bara negativa och rent ut sagt elaka.

Förresten såg att du e från dalarna, vart då nånstans? Är också där uppifrån :)

Svar: åh tack kära!! ja igår fick jag ett litet ilskattack men det är över idag!;) Tack för att du bryr dig iallafall!!Jaa jag kommer från Avesta:) du då?? falun va?
emmamolgaard.blogg.se

2013-01-15 @ 03:33:08
URL: http://nattstad.se/carpediem89
Liza

Det syns tydligt att den där Jenna har använt Google translate. Lotta är hon också svensk. Annars tänkte jag att det är hon som är hon som ät jenna.

Svar: ha ha ja jag ser det nu.. Läste inte helt ordentligt igår, men nu läser jag nu ser jag att det är ju googletranslate.. Herregud, vilket liv hon lär ha. Nej hon är inte svensk. Lol
emmamolgaard.blogg.se

2013-01-15 @ 09:16:54
Bea

Förstår dig, fattar inte hur folk orkar läsa nån blogg och bara komma med elaka kommentarer, dom borde växa upp.
Jaha okej :) nej är från mockfjärd men gick i skolan i falun

Svar: Nej ellerhur, orka då kan man bara sluta läsa istället!:) tack för ditt stöd iallafall. Jaha ja jag tyckte jag såg Falun någonstans!;)
emmamolgaard.blogg.se

2013-01-15 @ 14:01:03
URL: http://nattstad.se/carpediem89
Jennifer

Haha lol! De va de mest patetiska jag någonsin läst. Snälla Jenna ? Vem fan bryr sig vad du tycker o tänker ?
Emmaponi! ❤ Vilken liten slyna du fått efter dig!
Vi får ses någon dag , love ❤❤

Svar: Jag älskar dig Jennifer!!! Tack för att du finns❤
emmamolgaard.blogg.se

2013-01-15 @ 14:29:59
Susanna

Nu har jag läst igenom hela din blogg och måste bara säga wow! Vad stark du är!
Du skriver flera gånger att du varit svag, men jag tycker du har varit otroligt stark och du går segrande ut ur det här (även om det inte känns så).
Jag vet hur det är att gå tillbaka till någon som gjort mig illa, och hur det känns när allt är över. Jag hoppas du fortsätter vara stark! Kram

Svar: När man får sånna kommentarer som dina, det är då man blir stark förstår du!:) Det är så otroligt kul att logga in och läsa sånna fina kommentarer, det stärker och min dag ljusnar upp totalt. Tusen tack till dig kära
emmamolgaard.blogg.se

2013-01-16 @ 17:08:10
URL: http://finest.se/susana


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0